- Inwestycja na dachu Mercado Central de Pescados - Mercamadrid - to dla nas przełomowy projekt, nie tylko ze względu na jego powierzchnię, ale na osiągnięty efekt: inwestor już teraz potwierdza obniżenie temperatury wewnątrz hali targowej aż o 7°C. Są to wymierne korzyści finansowe dla właściciela obiektu – spadną koszty chłodzenia czy produkcji lodu. Łącznie prace nad technologią, filozofią marki i modelem biznesowym trwały ponad 2 lata. Jednak takie informacje, które docierają do nas bezpośrednio z rynku od zadowolonych użytkowników, utwierdzają nas w przekonaniu, że dostarczamy naszym klientom globalne rozwiązanie szyte na miarę, które jest odpowiedzią na złożony, cywilizacyjny problem - mówi Maciej Lubomski, dyrektor dywizji Waterproofing, Selena FM SA.
Targ rybny w Madrycie to drugi co do wielkości targ rybny na świecie, na którym zaopatrują się sklepikarze, hurtownicy, restauratorzy i osoby prywatne. Całkowity rozmiar Mercado Central de Pescados to 33 tys. m². Roczna sprzedaż ryb i owoców morza, świeżych i mrożonych, wynosi 140 mln kilogramów, o wartości 1, 3 mld euro. Aby odpowiednio zabezpieczyć sprzedawany tam towar, na terenie obiektu działa fabryka, która codziennie dostarcza 20 ton lodu na stoiska handlowe. Dla tak specyficznego obiektu kluczową kwestią jest utrzymanie stabilnej i względnie niskiej temperatury wewnątrz hal sprzedażowych.
Z punktu widzenia sprzedawców, odpowiednio niska temperatura wpływa nie tylko na zachowanie świeżości ryb i owoców morza, ale przede wszystkim na redukcję strat w towarze. Z kolei dla inwestora - Mercamadrid – istotne było zmniejszenie kosztów chłodzenia obiektu.
Powłoka COOL-R to rozwiązanie, które kompleksowo odpowiada na problemy największego w Europie targowiska rybnego Mercamadrid
Po aplikacji powłoki temperatura dachu obniża się nawet o 70%, dzięki czemu temperatura wewnątrz obiektu spada nawet o 10⁰C. Produkt ten charakteryzuje się również niespotykaną dotąd na rynku skutecznością działania. Technologię tworzono z myślą o uzyskaniu najwyższej wartości Solar Reflectance Index (SRI).
SRI to wypadkowa dwóch kluczowych parametrów: tzw. refleksyjności - czyli skuteczności odbijania promieni słonecznych oraz emisyjności – zdolności do oddania nagromadzonego ciepła. Dzięki unikatowej technologii innowacyjna powłoka COOL-R posiada niezwykle wysoki współczynnik SRI = 107, co plasuje to rozwiązanie jako najlepsze na rynku europejskim.
Selena od początku działalności elastycznie odpowiada na bieżące trendy i tworzy nową jakość produktów chemii budowlanej, również tych dla zrównoważonego budownictwa. Grupa wdraża na rynek rozwiązania optymalizujące efektywność energetyczną budynków lub zwiększające powierzchnie obszarów zielonych na terenach miejskich. W przypadku projektu COOL-R, zmniejszając zapotrzebowanie na energię elektryczną konieczną do chłodzenia pomieszczeń, zredukowana zostaje emisja CO2 do atmosfery.
- Dzięki projektowi COOL-R – budujemy całkowicie nową jakość i wartość na światowym rynku pokryć dachowych. Chociaż oferujemy naszym klientom innowacyjny produkt chemii budowlanej to w rzeczywistości otrzymują gwarancję wyższego komfortu pracy i obniżenia kosztów eksploatacji budynków. To bardzo ważne, że to właśnie Selena jest jednym z liderów promujących nowoczesne, globalne rozwiązania wpływające w znaczący sposób na poziom pracy i życia ludzi - podsumowuje Marcin Macewicz, prezes zarządu Selena FM SA.
źródło i zdjęcia: Grupa Selena
Komentarze