Międzynarodowa grupa DAW zatrudnia na całym świecie ponad 5 600 pracowników. W 2017 r. uzyskała obrót przekraczający 1,3 miliarda euro i zajmuje wiodącą pozycję na rynku farb budowlanych w Niemczech, Austrii, Białorusi i Turcji. Na polskim rynku obecne są dwie kluczowe marki wchodzące w skład grupy: Caparol, kierujący swoje produkty do sektora profesjonalnego oraz marka Alpina Expert, oferująca farby dostępne w marketach budowlanych.
Misja Koncernu DAW SE: wyznaczanie nowych standardów
Oprócz obecności w grupie TOP 100 koncern DAW otrzymał też najwyższy rating - "A". Taka ocena jest przyznawana przedsiębiorstwom posiadającym wyróżniającą się kadrę menedżerską najwyższego szczebla na poziomie międzynarodowym. Przedsiębiorstwa, które otrzymały to oznaczenie, wyznaczają nowe standardy, wyjaśnia prof. Nikolaus Franke, kierownik naukowy badania wyłaniającego TOP 100 firm niemieckiej klasy średniej.
W celu otrzymania najwyższej oceny niemiecki producent farb i systemów ociepleń musiał przejść przez dwustopniową procedurę opracowaną przez Uniwersytet Ekonomiczny w Wiedniu. Przedmiotem analizy była zarówno obecna sytuacja przedsiębiorstwa, jak i planowane działania. Pod uwagę brano także osiągnięte już sukcesy w dziedzinie innowacyjności. Ważniejsze od przeszłości jest jednak profesjonalnie przygotowane kierownictwo odpowiedzialne za innowacyjność, gdyż na podstawie jego działań można ocenić przyszły potencjał firmy, tak analizę koncernu DAW komentuje prof. Nikolaus Franke.
Firma DAW została założona w 1895 r. i od początku swojej działalności oferuje ekologiczne i zdrowe produkty oraz usługi związane z rynkiem chemii budowlanej. To rodzinne przedsiębiorstwo jest doceniane za prekursorskie rozwiązania w wielu kategoriach produktów swojej branży. W 2018 r. znalazło się też w grupie TOP3 w ramach Niemieckiej Nagrody Zrównoważonego Rozwoju (Deutscher Nachhaltigkeitspreis).
źródło i zdjęcie: Caparol
Komentarze