Do tak dobrych wyników firmy Henkel przyczyniły się wszystkie działy biznesowe firmy, które po raz kolejny odnotowały wzrost udziałów na odnośnych rynkach. Dział Adhesive Technologies, obejmujący m.in. chemię budowlaną oraz kleje i technologie dla przemysłu, zanotował wysoki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym wynoszący 8,3% i tym samym osiągnął rekordowe przychody ze sprzedaży na poziomie 7,746 mld euro.
"2011 był kolejnym bardzo udanym rokiem dla naszej firmy. Mimo trudnych i zmieniających się warunków rynkowych zrealizowaliśmy wszystkie ambitne cele, a niektóre z osiągniętych przez nas wyników są lepsze niż oczekiwaliśmy. Odnotowany przez nas poziom sprzedaży i zysku jest najwyższy w historii naszej firmy" powiedział Kasper Rorsted, prezes zarządu.
"Głównym czynnikiem wpływającym na doskonałe wyniki firmy było dalsze umacnianie pozycji na rynkach wschodzących, gdzie po raz kolejny Henkel odnotował dwucyfrowy wzrost. Osiągnięcia 2011 roku są mocną podstawę przyszłych działań. Dlatego jesteśmy przekonani, że zdołamy osiągnąć wszystkie cele, jakie wyznaczyliśmy sobie w 2008 na 2012 rok" dodał Kasper Rorsted.
Kasper Rorsted przedstawił następujące prognozy na rok obrotowy 2012: "Otoczenie gospodarcze jest pełne wyzwań, charakteryzując się obecnie znacznie większą zmiennością niż w ubiegłych latach. Dlatego musimy ciągle dostosowywać się do nowych warunków, aby móc szybciej i bardziej elastycznie reagować na zmiany zachodzące na naszych rynkach. Mimo to uważamy, że Henkel jest dobrze przygotowany na nowe wyzwania. Oczekujemy, że wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym w całym roku obrotowym wyniesie 3%-5%. Ponadto, przewidujemy również, że skorygowana marża EBIT wzrośnie do poziomu 14%, natomiast skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną będzie wyższy o co najmniej 10%."
Oczekuje się, że w roku obrotowym 2012 Grupa Henkel osiągnie wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym w przedziale od 3% do 5%. Firma spodziewa się, że Dział Adhesive Technologies odnotuje wzrost sprzedaży w okolicy 5%.
W ostatnich latach Henkel wprowadził szereg rozwiązań, które pozytywnie wpływają na strukturę kosztów. W tym roku firma planuje dalsze dostosowywanie swoich struktur do stale zmieniającej się sytuacji na rynku, utrzymując jednocześnie ścisłą dyscyplinę kosztową. Ponadto Henkel zamierza przeciwdziałać negatywnemu wpływowi cen surowców na osiągane zyski.
W połączeniu z oczekiwanym wzrostem sprzedaży, działania te powinny korzystnie wpłynąć na kształtowanie się zysków. Na podstawie wyników osiągniętych w 2011 r., Henkel przewiduje osiągnięcie wzrostu skorygowanej rentowności sprzedaży (EBIT) do 14% (w porównaniu z 13,0% w 2011 r.) oraz wzrostu skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną na poziomie co najmniej 10%.
źródło i zdjęcie: Henkel
Komentarze