Pfleiderer nie tylko wyposażył 2090 kabin pasażerskich i 1300 kabin dla załogi w produkty tworzące lekkie konstrukcje (laminaty HPL i DBS, czy płyty kompozytowe w łazienkach). Inteligentne rozwiązania producenta płyt meblowych, blatów i laminatów znalazły zastosowanie również w pomieszczeniach publicznych i miejscach, w których wymagana jest zwiększona ochrona przeciwpożarowa. Dekory są dostępne poprzez sieć Pfleiderer Partners. Istnieje również możliwość zamówienia dekorów proponowanych na rynek niemiecki.
Pfleiderer - numer jeden wśród producentów materiałów drewnianych używanych do budowy statków
Jesteśmy bardzo dumni, że i tym razem wybrały nas firmy: RTKL Miami, Wilson Butler Boston i BG Studio New York, odpowiedzialne za zabudowę wnętrz, mówi Guido Alrich, odpowiedzialny we Pfleiderer za dział zajmujący się współpracą z przemysłem stoczniowym. Guido zajmował się wcześniej na tym stanowisku wieloma projektami licznych firm żeglugowych min. Oasis of the Seas, Norwegian Cruise Line, Holland America Line, Celebrity Cruises oraz AIDA Reihe, które zostały wyposażone przy wykorzystaniu materiałów Pfleiderer. Chociaż nie istnieją w tej dziedzinie żadne statystki oraz nie ma sondaży z notowaniami, mówi Alrich, to jednak na podstawie wielu dużych projektów, które nadzorowaliśmy, można powiedzieć, że Pfleiderer z uwagi na swoją szeroką ofertę, obejmującą rozwiązania dla zabudowy wnętrz, jest teraz najbardziej preferowanym partnerem w dziedzinie materiałów drewnopochodnych w przemyśle stoczniowym.
Najwięksi konstruktorzy statków ufają doświadczeniu Guido Alricha i jego kolegów. Chętnie biorą nasze doradztwo pod uwagę. W końcu produkty, które oferujemy sprawdziły się na pełnym morzu, częściowo już przez dziesięciolecia. Bez względu, czy dotyczy to małych jachtów, czy gigantycznych statków wycieczkowych, objaśnia Alrich. Materiały stosowane w przemyśle stoczniowym nie tylko powinny dobrze wyglądać, ale być możliwie najlżejsze i wykazywać się właściwościami przeciwpożarowymi.
Własna linia produktów Pfleiderer do zastosowania na pełnym morzu
Pfleiderer uruchomił własną linię produktów, która jest skierowania do konstruktorów i architektów działających w przemyśle stoczniowym. Od klasycznych płyt wiórowych sprasowanych pod wpływem dużego ciśnienia do ogniotrwałych płyt z wermikulitu wszystkie materiały posiadają certyfikat International Maritime Organization (IMO) i wyjątkowo dobrze nadają się do zastosowania na pełnym morzu.
Do produkcji paneli ściennych, stołów, szaf i ścianek działowych używane są różne laminaty oraz kompozyty z wermikulitu z serii IMO firmy Pfleiderer. Na pokładzie "Quantum of the Seas" wykorzystane zostały np. w barach, obszarach spa i w pomieszczeniach do fitnessu. W kabinach znalazły zastosowanie laminaty DBS oraz HPL, kompozyty oraz kompaktowe laminaty szkutnicze.
Statki siostry już w budowie - również z produktami Pfleiderer na pokładzie
Ekskluzywna struktura "Naturalnych porów drewna" została wybrana przez projektantów"Quantum of the Seas" do wykonania wystroju w pomieszczeniach dla członków załogi i ciągach komunikacyjnych. Skorzystanie z jednej struktury nadało pomieszczeniom spójny charakter. Obojętnie, czy użyjemy laminatu DecoBoard czy HPL, powierzchnia zawsze będzie sprawiała wrażenie świeżo ściętego drzewa dębowego, tłumaczy Alrich. Dzięki swojej złożonej, wewnętrznej strukturze laminat jest wyjątkowo odporny i dzięki temu optymalnie nadaje się do obszarów intensywnie używanych, np. kabin dla pasażerów, gdzie co tydzień zmieniają się goście.
Na "Quantum of the Seas" projektanci zastosowali efekt naturalnych porów drewna w czterech różnych dekorach. Kabiny gości są utrzymywane w tonacji ciemnego lub jasnego dębu. W prywatnych pomieszczeniach członków załogi zastosowano ciepły dekor drewna wiśniowego i jasnokremowy wzór drzewa klonowego. Łącznie na 18 pokładach tego ogromnego statku zostało zabudowanych płytami ponad 200 tysięcy m2!
Nasze produkty wyznaczają styl zabudowy "Quantum of the Seas", stwierdza Alrich: Tak samo będzie na aktualnie budowanych statkach-siostrach. "Anthem of the Seas“ ma być gotowy w tym roku , a "Ovation of the Seas" zostanie zwodowany na wiosnę 2016. Tak samo jak "Quantum of the Seas" będą pływać pod banderą "Royal Carribean International". Każdy statek to inwestycja rzędu 700 milionów euro - po to, aby gościom zapewnić maksymalny komfort i rozrywkę w najlepszym wydaniu.
źródło i zdjęcie: Pfleiderer
Komentarze