100 letnia tradycja
Caparol jest przedsiębiorstwem o ponad 100-letniej tradycji. Zakłady macierzyste, Deutsche Amphibolin Werke, zostały założone w 1895 roku w Ober-Rammstadt koło Frankfurtu nad Menem i rozpoczęły działalność od produkcji farb budowlanych. Dzisiaj firma osiąga obroty na poziomie blisko 800 milionów euro rocznie i zaliczana jest do największych na świecie producentów farb i lakierów w branży budowlanej. We wszystkich swoich oddziałach w kraju i za granicą zatrudnia ponad 3.700 pracowników. Oprócz fabryk na terenie Niemiec, Caparol posiada także zakłady produkcyjne w Austrii, Francji, Szwecji, Szwajcarii, we Włoszech i w Wielkiej Brytanii.
Caparol w Polsce
Firma Caparol ustanowiła swoje przedstawicielstwo w Polsce w 1994 roku. Jednak użytkowane początkowo warszawskie biuro z czasem przestało być wystarczające, dlatego w roku 2004 miała miejsce przeprowadzka Spółki Caparol Polska do własnego budynku. Dwa lata później w dniu 23 maja 2005 r. uroczystym wbudowaniem kamienia węgielnego rozpoczęła się kolejna inwestycja - budowa pierwszej w Polsce fabryki „pod znakiem słonia”. Zakład Produkcyjny w Kleszczowskiej Strefie Przemysłowej produkuje głównie suche mieszanki tynków mineralnych, klejów i szpachli do systemów ociepleń, a od 2010 roku także tynki dyspersyjne, co pozwala zwiększyć konkurencyjność firmy w tym segmencie. Caparol uznawany jest za prekursora w dziedzinie rozpuszczalnych na zimno farb klejowych, farb dyspersyjnych oraz przyjaznych dla środowiska wodnych produktów dyspersyjnych E.L.F. nowej generacji. Z naszego know-how korzystają klienci na wielu rynkach, także na rynku polskim. Oprócz produktów dla profesjonalistów Caparol z coraz większym powodzeniem sprzedaje na rynku detalicznym nowoczesne farby dekoracyjne marki Alpina. Szczególną linię w tym portfolio stanowi asortyment produktów dekoracyjnych, pozwalających uzyskać różnorodne efekty wykończenia powierzchni ścian.
Najwyższa jakość
Marka Caparol to wysoka jakość produktów oraz ich szeroki wybór: farby, lakiery, tynki, preparaty do zabezpieczania tynków, materiały termoizolacyjne oraz produkty przeznaczone do prac renowacyjnych, które sprawdzają się od wielu lat przy odnawianiu prestiżowych zabytków. Technologia komputerowego barwienia ColorExpress to jeden z przykładów spełnienia wysokich i indywidualnych wymagań inwestorów. Wysoka jakość i serwis, jaki oferuje Caparol Polska, to podstawy sukcesu rynkowego firmy. Dla poprawy procesów biznesowych oraz zwiększenia efektywności działania, w 2004 roku wprowadzono najpopularniejszy na rynku system informatyczny SAP, co znacznie usprawniło funkcjonowanie firmy w dziedzinie finansów, logistyki, sprzedaży i dystrybucji. Dostępność produktów oraz dobrze zorganizowane dostawy, to elementy strategii, ułatwiające osiągnięcie zamierzonego wzrostu sprzedaży. Podstawą sukcesu są jednak Partnerzy Handlowi firmy Caparol, zlokalizowani na terenie całego kraju. Ich określona liczba z jednej strony gwarantuje dostępność oferty, z drugiej zaś umożliwia im w przemyślany i komfortowy sposób działanie na swoich lokalnych rynkach.
Profesjonalizm
Firma Caparol przywiązuje olbrzymią wagę do podnoszenia kwalifikacji - cykliczne szkolenia oraz seminaria praktyczne organizowane w kraju i za granicą gwarantują pogłębianie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych doradców technicznych, partnerów handlowych, architektów oraz wykonawców. Wysoki poziom doradztwa, pomoc techniczna przy wdrażaniu najbardziej skomplikowanych rozwiązań oraz doskonała jakość produktów Caparol to idealne podstawy do dalszego rozwoju i zwiększenia udziału firmy w polskim rynku farb i systemów ociepleń.