Stabilna sytuacja firmy, zarówno na rynkach zagranicznych, jak i w Polsce, znajduje odzwierciedlenie w kondycji finansowej. Aluprof zakończył rok 2018 z wynikiem sprzedaży na poziomie 1280 mln zł.
Najważniejsze inwestycje Aluprof
Tak dobre rezultaty to zasługa m.in. wypracowanego zaufania ze strony inwestorów i architektów, którzy sięgają po zaawansowane systemy aluminiowe marki przy wielu inwestycjach, w tym tak prestiżowych realizacjach, jak KTW I, Muzeum II Wojny Światowej, Hala Koszyki czy NOSPR.
Obok kolejnych nowych projektów, które są realizowane z udziałem systemów Aluprof, zarówno w Polsce, jak i w Europie czy USA, firma jest obecnie wykonawcą dwóch dużych inwestycji - Mennicy Legacy Tower w Warszawie oraz budynku Posejdon w Szczecinie.
Z produktów Aluprof nieustannie powstają za oceanem spektakularne wysokościowce, m.in. 125 Greenwich Street czy Lex 325 w Nowym Jorku. Amerykański rynek przynosi spółce Aluprof prawie 100 mln złotych przychodów rocznie.
Konkurs architektoniczny oraz zaangażowanie w działalność naukową
Dowodem na siłę marki są także jej dodatkowe osiągnięcia. We wrześniu odbył się finał konkursu Obiekt Roku w Systemach Aluprof 2018. W plebiscycie wzięło udział ponad 170 budynków, które powstały w latach 2016-2018 z udziałem systemów aluminiowych Aluprof w kraju i za granicą.
W uroczystej gali finałowej konkursu wzięło udział wielu wybitnych architektów, inwestorów oraz wykonawców. Firma była także pomysłodawcą i organizatorem konferencji "Architektura przyszłości. Co mówią o nas budynki, które stawiamy" skierowanej do specjalistów z branży budowlanej i architektonicznej.
Doświadczenie i dorobek firmy wykorzystywany jest niejednokrotnie na polu naukowym. W październiku 2018 r. ruszyła nowa specjalność "Konstrukcje aluminiowe w budownictwie". To wspólny projekt uczelni z Bielska-Białej oraz spółki Aluprof i pierwsza specjalność o takiej tematyce na polskiej uczelni wyższej.
Wyróżnienia dla Aluprof w 2018 roku
Innowacyjne rozwiązania i systemy, bogate portfolio realizacji oraz zaangażowanie w rozwój branży przekłada się nie tylko na sukces finansowy firmy, ale także na nagrody i wyróżnienia, które nieustannie wzmacniają siłę marki z Bielska-Białej.
W 2018 roku Aluprof był obecny na liście 500 największych firm Rzeczpospolitej oraz na liście 100 najlepszych pracodawców, a także w rankingu najsilniejszych polskich ambasadorów ogłoszonym przez tygodnik Wprost. Firma zdobyła także podwójny tytuł "Złota Budowlana Marka Roku 2018", "Złoty Champion Roku 2018" oraz Lidera Rynku Stolarki w segmencie Systemów Aluminiowych i Roletowych.
Plany Aluprof na 2019 rok
- To był kolejny dobry rok dla naszej spółki, czego potwierdzeniem są wyniki finansowe Aluprof, jak również skala zrealizowanych przedsięwzięć. Jesteśmy też spokojni, jeśli chodzi o prognozy na kolejne lata. Mamy świetny zespół, zaufanych partnerów biznesowych i bardzo ambitne plany w zakresie rozwoju. Już teraz mogę zdradzić, że w 2019 roku zwiększymy powierzchnię magazynowo produkcyjną w Bielsku-Białej i w Opolu, otworzymy Showroom Aluprof - przyjazne miejsce spotkań dla architektów i inwestorów w otoczeniu naszych produktów.
- Planujemy także uruchomienie kolejnej pionowej lakierni oraz Centrum Badań i Innowacji Aluprof, w którym nasi klienci będą mogli przebadać produkowane konstrukcje. Będziemy również kontynuować działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. A to tylko część planów na 2019 roku. Wierzymy, że będzie on jeszcze lepszy niż poprzedni - zapowiada Tomasz Grela, prezes Zarządu Aluprof SA.
Źródło i zdjęcie: Aluprof S.A.
Komentarze