Organizowany przez Związek POiD, Kongres Stolarki Polskiej zgromadził nie tylko przedstawicieli producentów i dostawców wyrobów stolarki budowlanej. Wzięli w nim udział także reprezentanci instytucji związanych z budownictwem, przedstawiciele władz samorządowych oraz liczne grono dziennikarzy. W uroczystym otwarciu Kongresu uczestniczył Tomasz Żuchowski, odpowiedzialny za budownictwo Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Odebrał on, przyznaną przez Zarząd Związku POiD, nagrodę Orła Polskiej Stolarki. Wyróżnienie wręczone zostało w uznaniu działalności na rzecz rozwoju rodzimej branży stolarki budowlanej. Podczas otwarcia, przemówienia wygłosili również: Michał Zaleski, Prezydent Torunia i Józef Ramlau, Wicewojewoda Kujawsko-Pomorski.
O energooszczędności - czy dalsze obniżanie współczynnika przenikalności cieplnej jest zasadne? Część merytoryczna Kongresu rozpoczęła się od rozmów prowadzonych w ramach I bloku tematycznego, zatytułowanego: "Perspektywa 2021: Zmiany w zakresie współczynnika przenikalności cieplnej stolarki otworowej".
Moderatorem dyskusji był Marek Wielgo, Redaktor naczelny serwisu Muratorplus.pl, zaś w roli panelistów wystąpili: dr Ludomir Duda, V-ce Przewodniczący 8 Grupy Roboczej ds. inteligentnego i energooszczędnego budownictwa, Krajowej Inteligentnej Specjalizacji, Piotr Gadomski, Wiceprezes Krajowej Rady Izby Architektów RP, Sławomir Tomasz Kwiatkowski, członek zespołu Polskiego Instytutu Budownictwa Pasywnego i Energii Odnawialnej, Konrad Płochocki, Dyrektor Generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich, Dipl. Ing. Günter Schlagowski, twórca Polskiego Instytutu Budownictwa Pasywnego i Energii Odnawialnej, Marcin Szewczuk, Marketing Manager Aluplast Sp. z o.o. i Jerzy Żurawski, współzałożyciel Dolnośląskiej Agencji Energii i Środowiska. Po żywej dyskusji rozpoczęło się głosowanie producentów i dostawców stolarki budowlanej odnośnie dalszego obniżania parametrów przenikalności cieplnej stolarki.
Jak zapewnić trwałość firmy na pokolenia - sukcesja w firmach rodzinnych
Kolejnym tematem omówionym podczas pierwszego dnia VIII Kongresu Stolarki Polskiej była sukcesja w przedsiębiorstwach rodzinnych. Poświęcono jej II blok tematyczny, zatytułowany: "Sukcesja - jak zapewnić trwałość firmy na pokolenia?". Za moderowanie dyskusji odpowiadał Dariusz Bednarski, Partner Zarządzający Departamentem Doradztwa Grant Thornton, zaś jako paneliści wystąpili: Artur Litwiński, właściciel firmy GERDA Sp. z o.o., Jacek Sarnowski, współzałożyciel, współwłaściciel i Prezes Zarządu PORTA KMI POLAND, Łukasz Luto, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający PORTA KMI POLAND oraz Piotr Voelkel, współwłaściciel Grupy Kapitałowej VOX.
Opowiedzieli oni m.in. jak wyglądał początek ich kariery, dlaczego zdecydowali się na sukcesję, a nie wybrali inną drogę (np. sprzedaż firmy), a także jak wyglądało wejście sukcesorów do firm. Uczestnicy tego panelu przekonali się też, jak ważne jest przygotowanie przedsiębiorstwa na wstrząsy spowodowane niezaplanowaną sukcesją oraz co zrobić, aby relacje pomiędzy nestorem a sukcesorem, a także sukcesorem i resztą pracowników, były jak najlepsze. Pasjonujący panel wzbudził duże zainteresowanie słuchaczy, którzy licznie zadawali dyskutantom pytania.
Uroczysta Gala
Zwieńczeniem pierwszego dnia obrad była uroczysta Gala, na której wręczono branżowe nagrody i wyróżnienia. Do firm zrzeszonych w Związku POiD trafiły certyfikaty poświadczające ich rzetelność oraz wiarygodność biznesową. Przyznano także Orły Polskiej Stolarki - nagrodę w kategorii: "Wyróżnienie Zarządu Związku POiD" odebrała firma Aluplast Sp. z o.o., zaś przyznany przez dziennikarzy, Orzeł Polskiej Stolarki za najbardziej przystępny odbiorcom sposób komunikacji i edukację w zakresie stolarki budowlanej wręczono firmie FAKRO Sp. z o.o. Emocjonującym momentem było też przyjęcie do grona Członków Honorowych Związku POiD Ryszarda Szpury - wybitnego przedstawiciela polskiej branży stolarki budowlanej. Pozytywne emocje towarzyszyły również uhonorowaniu Partnerów bieżącej odsłony kampanii "DOBRY MONTAŻ", którzy otrzymali specjalne certyfikaty. Po zakończeniu części oficjalnej Gali, przyszedł czas na bankiet.
Nowoczesny marketing i jak z niego umiejętnie korzystać
Drugi dzień VIII Kongresu Stolarki Polskiej upłynął pod znakiem marketingu. Bez korzystania z nowoczesnych narzędzi w tym zakresie trudno wyobrazić sobie obecnie funkcjonowanie, a przede wszystkim konkurowanie firmy na rynku. O tym, jak wykreować wartość produktu, by sprzedawać więcej i drożej, bez ingerencji w specyfikację i właściwości techniczne produktów, rozmawiano w ramach III bloku tematycznego: "Nowoczesne narzędzia marketingowe - jak zbudować przewagę konkurencyjną firmy?".
Prowadzącym tę część był dr Marek Borowiński, znany psycholog koloru, specjalista od visual merchandisingu. Blok ten miał charakter interaktywny - swoją wiedza i doświadczeniem za pośrednictwem specjalnie przygotowanych na Kongres filmów video podzielili się z uczestnikami Kongresu także: Paweł Orleański, redaktor programu popularnonaukowego "Galileo", prof. Ksawery Piwocki, Dziekan warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, Ilona Szajkowska, redaktor naczelna miesięcznika "Cztery Kąty", Szymon Wojciechowski, szef biura architektonicznego APA Wojciechowski i dr Jolanta Tkaczyk z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Przedstawiciele ASM Centrum Badań i Analiz Rynku zaprezentowali także wyniki badań uwarunkowań decyzyjnych w zakresie preferencji wyboru określonych produktów stolarki otworowej przez inwestorów i wpływ sposobu przekazywania informacji na ich odbiór.
Podsumowanie i zamknięcie Kongresu
Po zakończeniu ostatniego bloku merytorycznego VIII Kongresu Stolarki Polskiej przyszedł czas na ogłoszenie wyników głosowania odnośnie dalszego obniżania parametrów przenikalności cieplnej stolarki otworowej i podsumowanie, którego dokonał Janusz Komurkiewicz, Prezes Zarządu Związku POiD. Podziękował on uczestnikom wydarzenia i podkreślił jak ważna jest dalsza, ścisła kooperacja branży stolarki budowlanej na rzecz realizacji wspólnych projektów zgodnie z ideą, która przyświecała tegorocznej edycji Kongresu: "Wspólnie po sukces".
Bogaty, stojący na wysokim poziomie merytorycznym program i wysoka frekwencja przełożyły się na sukces VIII Kongresu Stolarki Polskiej. Umożliwił on bowiem nie tylko dyskusję na temat zagadnień, którymi na co dzień żyje branża, lecz również jej dalszą integrację. Spotkanie w Toruniu było więc ważnym krokiem w rozwoju reprezentowanego przez Związek POiD sektora.
źródło i zdjęcie: Związek POiD
Komentarze