Fabryka Okien na Żywo jest tradycyjną imprezą towarzyszącą branżowym targom WinDoor-tech, odbywającym się równolegle z Międzynarodowymi Targami Budownictwa i Architektury BUDMA. W ramach fabryki, na terenie hal targowych zamontowany zostanie pełnowymiarowy park maszynowy do produkcji okien. Dzięki temu goście targów będą mieli okazję zapoznać się z procesem technologicznym produkcji okien z aluminium wyposażonych w szyby marki Pilkington.
Jak co roku okna wyprodukowane w trakcie czterech dni targów zostaną przekazane na cel charytatywny. Ideą Fabryki Okien na Żywo jest promowanie, w formie pełnowymiarowego parku maszynowego, najnowszych technologii dostępnych na rynku. Taka jest między innymi rola targów. Ale nie przeszkadza to, aby produkować pokazowe okna w odpowiednich rozmiarach i później przekazać je instytucjom charytatywnym, które takiej pomocy potrzebują, mówi Konrad Fleśman, Dyrektor Targów WinDoor-tech.
W tym roku nowoczesne okna wyprodukowane w czasie targów pojadą do Fundacji Patria w Imiołkach w Wielkopolsce, gdzie powstaje Integracyjny Ośrodek Jeździecki dla Dzieci i Młodzieży. O rozbudowę ośrodka Fundacja zabiega od lat. Inwestycja posiada ważny plan zagospodarowania przestrzennego oraz rozprowadzone media: prąd, gaz, wodę i kanalizację. Nadal jednak na kolejny etap budowy czeka 800-metrowy budynek w stanie surowym. Będzie się w nim mieścić m.in. gabinet fizjoterapii, wypożyczalnia sprzętu do ćwiczeń ogólnorozwojowych, miejsca noclegowe oraz wspólne przestrzenie takie jak biblioteka, czy sala do spotkań integracyjnych. Wstawienie okien będzie krokiem milowym do skończenia tego elementu inwestycji, podkreśla Liliana Sobieska, Prezes Fundacji Patria.
Firma Pilkington IGP Sp. z o.o. postanowiła wesprzeć inicjatywę przekazując do Fabryki Okien na Żywo termoizolacyjne, dwukomorowe szyby zespolone Pilkington Insulight™ Therm Triple. W ich skład wchodzą dwie szyby niskoemisyjne zapobiegające ucieczce ciepła z pomieszczeń, pozwalając jednocześnie na przenikanie energii słonecznej do wnętrza budynku. Wykorzystanie tych przeszkleń w budynku nie tylko poprawia komfort w pomieszczeniach, ale i obniża koszty ogrzewania.
Idea Fabryki Okien na Żywo pokazuje, że ważny cel społeczny może być realizowany równolegle z tradycyjną wystawą targową. Z wielkim entuzjazmem podeszliśmy do tej akcji, ponieważ podejmowanie inicjatyw adresowanych do najmłodszych oraz wspieranie ich, jest dla nas bardzo ważne i przynosi nam wyjątkową satysfakcję, powiedział Mariusz Kołodziej, Dyrektor Sprzedaży Szkła Architektonicznego Pilkington Europa Wschodnia.
Tegoroczna edycja Fabryki Okien na Żywo jest czwartą z kolei. Podczas trzech poprzednich edycji wyprodukowano łącznie blisko 350 okien PVC, które zostały przekazane m.in. osobom poszkodowanym podczas powodzi w Bogatyni oraz placówkom opiekuńczo-wychowawczym Caritas i Wiosce Dziecięcej w Brzozowie na Podkarpaciu.
źródło i zdjęcie: PILKINGTON
Komentarze