Działalność grupy CB koncentruje się na produkcji i dystrybucji wyspecjalizowanych materiałów budowlanych, przede wszystkim wysokiej jakości membran i akcesoriów dachowych oraz różnorodnych siatek podtynkowych, tapet i taśm uszczelniających z włókna szklanego.
Produkty te mają zastosowanie przy budowie nowych budynków oraz przy dociepleniach i remontach już istniejących. Firma działa na rynku od 1995 roku, posiada silne marki własne: Corotop - membrany dachowe oraz Rednet - siatki podtynkowe.
W ciągu ostatnich trzech lat spółka CB SA zbudowała silną grupę kapitałową, w ramach której oprócz CB SA działają trzy spółki:
- Asglatex GmbH - spółka niemiecka produkująca siatkę podtynkową (akwizycja zrealizowana dzięki funduszowi Investor LBO FIZ);
- Globau Sp. z o.o. - zajmuje się konfekcjonowaniem (przewijaniem) membran dachowych na rzecz CB S.A;
- Kiosk REDNET GmbH - zajmuje się internetową sprzedażą produktów grupy CB na rynku niemieckim.
Udział rynku krajowego w sprzedaży produktów grupy CB SA stanowi 53 proc. Kolejne 32 proc. produkcji trafia do Niemiec, a pozostałych 15 proc. na inne rynki zagraniczne, w szczególności: rosyjski, ukraiński, czeski, słowacki, rumuński i chorwacki.
Spółka CB SA idzie na NewConnect, a pozyskane w ten sposób pieniądze zostaną przeznaczone przede wszystkim na realizację strategii spółki, która pozwoli CB umocnić pozycję producenta, i realizować ekspansję spółek z grupy kapitałowej CB na nowych rynkach.
Strategia CB SA opiera się na dwóch filarach. Pierwszy zakłada wzrost organiczny poprzez budowę nowej linii produkcji membran dachowych, co pozwoli zwiększyć rentowność marki Corotop oraz sprzedaży w dotychczasowych kanałach. Drugi filar oznacza wzrost poprzez akwizycje, tj. zwiększenie udziału w Asglatex GmbH, oraz realizację nowych celów akwizycji.
Zarząd CB SA spodziewa się w tym roku przychodów ze sprzedaży 82,6 mln zł oraz zysku netto 3,8 mln zł. Prognozy na 2011 rok zakładają sprzedaż na poziomie 101 mln zł i zysk netto 5,5 mln zł.
źródło i zdjęcie: interia.pl
Komentarze